Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools | Registreren Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Ons profiel
    • Kwaliteitszorg
    • Leerlingzorg
    • Kanjertraining
    • CITO en schoolkeuze
    • Team
    • Stage op de Bosschool
    • Leerlingenraad
    • Schoolgids en protocollen
    • Inspectierapport 2017
  • Praktische organisatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Opvang
    • Overblijven
    • Verlofaanvraag
    • Kennismaken en inschrijven
  • Ouderbetrokkenheid
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderportaal Social Schools
    • Verklaring goed gedrag
    • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Tabijn
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Kennismaken
  • Carrièrekansen

Leerlingzorg


  • Missie en visie
  • Ons profiel
  • Kwaliteitszorg
  • Leerlingzorg
  • Kanjertraining
  • CITO en schoolkeuze
  • Team
  • Stage op de Bosschool
  • Leerlingenraad
  • Schoolgids en protocollen
  • Inspectierapport 2017
Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen, specifieke manier. De resultaten die kinderen behalen kunnen dan ook heel verschillend zijn. Binnen het leerstofjaarklassensysteem dat wij hanteren, houden we rekening met de individuele behoeften van ieder kind en bieden zo nodig een aangepast programma. Voor alle ‘zorgleerlingen’ worden handelingsplannen opgesteld.

De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg. Zij bewaakt de doorgaande lijn en evalueert met de groepsleerkracht de handelingsplannen voor zorgleerlingen. De groepsleerkracht houdt ouders op de hoogte van zorgtrajecten en handelingsplannen. 

 

Een schets van “De Plusklas” van de BSG en de Bosschool

We hebben een samenwerking met de BSG om meer- en hoogbegaafde leerlingen passend onderwijs te bieden, d.w.z. onderwijs dat aan hun specifieke onderwijsbehoeften voldoet.
De groep leerlingen waar het om gaat is nadrukkelijk niet een groep hoog presterende leerlingen. De manier waarop zij in reguliere basisscholen geacht worden te functioneren sluit zelden goed aan bij wat zij nodig hebben. Zowel cognitief als sociaal ondervinden ze diverse belemmeringen. D.m.v. de plusklas denken wij deze belemmeringen te kunnen verkleinen.
Deze groep leerlingen heeft behoefte aan didactische ruimte waarin zij hun autonome manier van denken, werken en leren kunnen oefenen. Ze hebben behoefte aan samenwerking met gelijk gerichte leerlingen, aan samenwerking met leerlingen met een ander intellectueel referentiekader dan hun klasgenoten, ze hebben behoefte aan (h)erkenning en waardering voor hun anders zijn, en ze hebben behoefte aan meer (en andere) cognitieve uitdaging dan hun leeftijdsgenoten.
Deze groep leerlingen gaat op jaarbasis ongeveer 40 uur, verdeeld over vier keer 5 weken, 4 periodes een blokuur les te laten krijgen van 1e graad vakdocenten in vaklokalen.



Uitgelicht

Uw kind aanmelden

Bekijk de schoolgids

Ouderportaal Social Schools

Onderdeel van Tabijn

Onze school Missie en visie Ons profiel Kwaliteitszorg Leerlingzorg Kanjertraining CITO en schoolkeuze Team Stage op de Bosschool Leerlingenraad Schoolgids en protocollen Inspectierapport 2017
Praktische organisatie Schooltijden Vakantierooster Opvang Overblijven Verlofaanvraag Kennismaken en inschrijven
Ouderbetrokkenheid Ouderraad Medezeggenschapsraad Ouderportaal Social Schools Verklaring goed gedrag Vrijwillige ouderbijdrage
Tabijn
Contact Contactgegevens Kennismaken
Carrièrekansen
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools