Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools | Registreren Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Ons profiel
    • Kwaliteitszorg
    • Leerlingzorg
    • Kanjertraining
    • CITO en schoolkeuze
    • Team
    • Stage op de Bosschool
    • Leerlingenraad
    • Schoolgids en protocollen
    • Inspectierapport 2017
  • Praktische organisatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Opvang
    • Overblijven
    • Verlofaanvraag
    • Kennismaken en inschrijven
  • Ouderbetrokkenheid
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderportaal Social Schools
    • Verklaring goed gedrag
    • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Tabijn
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Kennismaken
  • Carrièrekansen

Kwaliteitszorg


  • Missie en visie
  • Ons profiel
  • Kwaliteitszorg
  • Leerlingzorg
  • Kanjertraining
  • CITO en schoolkeuze
  • Team
  • Stage op de Bosschool
  • Leerlingenraad
  • Schoolgids en protocollen
  • Inspectierapport 2017
Leerlingvolgsysteem
In groep 1 en 2 worden er naast observatielijsten ook CITO-toetsen voor kleuters gebruikt. Deze zijn bedoeld om een goed beeld te krijgen van de taal- en rekenontwikkeling.
De leerlingen worden vanaf groep 3 enkele keren per jaar getoetst op het gebied van technisch lezen, spelling en rekenen en sociaal-emotionele ontwikkeling. Dat gebeurt d.m.v. methodegebonden toetsen en onafhankelijke toetsen van het CITO.
 
De Cito-toetsen die wij hanteren zijn:
​groep 1 en 2Taal en Rekenen​CITO
​groep 3 t/m 8​Technisch lezen DMT/AVI​CITO
groep 3 t/m 8​​SpellingtoetsCITO
groep 3 t/m 8​​Rekenen en wiskunde​CITO
groep 4 t/m 8​​Begrijpend lezen​CITO
groep 8​Eindtoets​CITO
  ​
De resultaten van elke leerling slaan we gedurende de schoolloopbaan op in het leerlingvolgsysteem. De gegevens van de niet-methodegebonden lees- reken- en spellingtoetsen worden digitaal opgeslagen in het programma Esis-B en de leerlingdossiermappen. Dit geeft een objectief beeld van de prestaties van elke leerling en kan aanleiding zijn voor extra begeleiding (aanvulling of aanpassing van de lesstof) wanneer een leerling onder of boven een gemiddelde presteert.
 
Wij hebben van iedere leerling een dossier. Hierin zitten de uitslagen van de jaarlijkse toetsen, een kopie van de rapporten, eventuele gegevens van de intern begeleider, eventueel andere testuitslagen, begeleidingsrapporten en aantekeningen van de groepsleerkrachten. Het gaat hier om gegevens op cognitief- en sociaal-emotioneel gebied. Het dossier groeit mee met de leerling en blijft de wettelijk gestelde termijn op school bewaard.


Uitgelicht

Uw kind aanmelden

Bekijk de schoolgids

Ouderportaal Social Schools

Onderdeel van Tabijn

Onze school Missie en visie Ons profiel Kwaliteitszorg Leerlingzorg Kanjertraining CITO en schoolkeuze Team Stage op de Bosschool Leerlingenraad Schoolgids en protocollen Inspectierapport 2017
Praktische organisatie Schooltijden Vakantierooster Opvang Overblijven Verlofaanvraag Kennismaken en inschrijven
Ouderbetrokkenheid Ouderraad Medezeggenschapsraad Ouderportaal Social Schools Verklaring goed gedrag Vrijwillige ouderbijdrage
Tabijn
Contact Contactgegevens Kennismaken
Carrièrekansen
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools